The fault, is not in our stars, but in ourselves

Jag är lite av en boknörd i perioder till och från. På den senaste tiden har jag läst väldigt mycket, främst för jag haft mycket böcker att läsa. Två böcker har jag fått i skolan, men det är aldrig poppis för det är aldrig riktigt böcker i min smak men även två andra böcker har jag läst.
När skolan började igen fick jag låna en bok av min vän Julia, Hungerspelen, och samma dag som jag läste ut den damp det ner en ny bok i brevlådan, The Fault in Our Stars.

"Varje år direktsänds Hungerspelen som en av de största mediala händelserna. Från varje distrikt väljs två ungdomar mellan tolv och arton ut att delta. De lottas fram, och skickas omedelbart till huvudstaden där de ska stajlas, tränas och visas upp i direktsända intervjuer. De måste se till att vinna folkets gunst för att få sponsorer. Varje år konstrueras en ny spelplats där ungdomarna släpps ut. Men bara den som överlever får åka hem!"
- Hungerspelen

"Despite the tumor-shrinking medical miracle that has bought her a few years, Hazel has never been anything but terminal, her final chapter inscribed upon diagnosis. But when a gorgeous plot twist named Augustus Waters suddenly appears at Cancer Kid Support Group, Hazel's story is about to be completely rewritten."
- The Fault in Our Stars

Fantastiska böcker båda två som borde läsas av alla. Hungerspelen sitter man klistrad vid och kan inte lägga ifrån sig boken, jag ska även läsa den andra och tredje sen. The Fault in Our Stars är jättefin och man blir verkligen berörd, om jag inte läst den sista delen av boken under en håltimme i skolan hade tårarna rullat ner för mina kinder (jag kan inte gråta inför folk, det går inte.), jättejättefin!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0