中国

Sitter och tittar på bilder från när jag var i Kina i april och herregud vad jag vill åka dit igen. Anledningen att jag först blev intresserad att åka dit från början, eller ja, att vi åkte dit är ju att pappa är så intresserad och har varit där så många gånger. Mitt intresse minskar ju inte heller av att vi har så mycket grejjer om kina hemma, böcker, skivor, dvd:er, leksaker, te, att vi lagar kinesisk mat så ofta, att pappa försöker lära mig kinesiska av det han kan och att jag ser asiater överallt (lägger förmodligen mest märke till dom just för att jag är så intresserad av Kina).
Klotter på muren, man ser att jag skrivit också, oppsi...
Inne i förbjudna staden. Överallt därinne står det stora tunnor eller kärl som man förut hade fyllda med vatten ifall det skulle börja brinna i någon byggnad och dom var då smyckade med guld och när den sista kejsaren skulle avsättas ville han få med sig så mycket värdefullt som möjligt och därför är guldet avskrapat på alla tunnor.
Världens bästa sitt-fönster på hotellrummet!
Kineser som spelar på instrument och leker i parkerna finns det gott om. Jag och min tvillingbror spenderade en halv dag med att leka med en fjäderboll i en park, det var kul.
På zoo fanns dom jättejättesöta pandorna.
Sen lite av dom ack så charmiga analoga bilderna!
Det är lite synd för jag har sju rullar färgfilm ligga här hemma som väntar på att bli framkallade med många Kina-bilder på också men jag har inte pengar till att framkalla dom just nu och har inte haft innan heller, det är så många! Där på finns också majoriteten av bilderna jag tog när vi var på nattmarknaden vilket vi var ett x-antal kvällar, i alla fall jag och pappa för jag tyckte det var så roligt där. :) Ta mig tillbaka!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0